Jedną z cech rozpoznawczych JDE jest bogaty zestaw funkcji pozwalających na realizację zamówień składanych przez klientów różnymi kanałami (telefon, e-mail, EDI czy strona internetowa). Dzięki możliwości elastycznego ustawienia procesów, wspiera efektywność obsługi klienta, a także zapewnia możliwość dokładnego śledzenia stanu realizacji zamówienia na każdym etapie jego realizacji. Rozwiązania w tym obszarze to przede wszystkim Zarządzanie zleceniami sprzedaży wraz z bogatym funkcjonalnie modułem Zaawansowanej obsługi cenowej, a także Elektroniczna Wymiana Danych (EDI) oraz Zarządzanie kontraktami. Warto ponadto zwrócić uwagę na rozwiązania branżowe takie jak moduł Konfiguratora (dla firm produkujących warianty produktów na zamówienie, np. okna czy drzwi), Zarządzanie kolekcjami (np. dla firm odzieżowych), czy Realizacja zapotrzebowania (branża motoryzacyjna).
Korzyści osiągane przez Użytkowników w tym obszarze:
- Koordynacja procedur zarządzania zamówieniami realizowanymi w ramach różnych kanałów dystrybucji,
- Automatyzacja procesów, przede wszystkim wprowadzania zamówień,
- Odzwierciedlenie złożonych cenników oraz schematów rabatowania,
- Zwiększenie przychodów dzięki mechanizmom wspierającym cross-selling i up-selling,
- Poprawa bezpieczeństwa transakcji dzięki mechanizmom kontrolnym, np. limitu kredytowego,
- Raportowanie danych sprzedażowych w dowolnie wybranych przekrojach i poziomach szczegółowości.
Więcej informacji można znaleźć pod następującym linkiem:
http://www.oracle.com/us/products/applications/jd-edwards-enterpriseone/order-management/overview/index.html